Życie pełne kłamstw i pozorów

Każdy człowiek posiada jakieś sekrety. U jednych są one jednak drobne i nic nie znaczące, u innych zaś poważne na tyle, że gdy ujrzą światło dzienne, powodują wiele problemów. Alex Dahl w powieści “Obcy chłopiec” pokazuje, do czego niektórzy są w stanie się posunąć, aby zachować pozory idealnego życia.

Zakłócenie dotychczasowej harmonii

Cecilia Wilborg to kobieta, która posiada wszystko, o czym marzy niejeden człowiek. Ma kochającego męża, dwie wyjątkowe córeczki i piękny dom w niesamowicie bogatej części miasta. Aby utrzymać wysoki standard życia, pracuje niesamowicie ciężko. W jej codziennym harmonogramie dnia nie ma miejsca na błędy i niespodziewane zdarzenia. Życie jednak często płata figle. Pewnego dnia kobieta spotyka na basenie chłopca, który nie został odebrany przez rodziców. Za namową pracowników postanawia odwieźć go do domu. Nie spodziewa się jednak, że jest to początek jej problemów. Pod wskazanym przez chłopca adresem znajduje opuszczony dom. Nie widząc innej możliwości, Cecilia zabiera go do siebie. Obecność cichego lokatora o przenikliwym spojrzeniu sprawia, że w kobiecie odżywają wspomnienia, które starała się wymazać z pamięci. Co stało się z rodzicami tajemniczego chłopca? Jakie sekrety z życia Cecilii ujrzą światło dzienne? Do jakich kłamstw jest w stanie posunąć się kobieta, byle tylko zachować swoje idealne i poukładane życie?

Emocjonujące powieść skłaniająca do refleksji

“Obcy chłopiec” to książka, która z pewnością przypadnie do gustu niejednemu miłośnikowi thrillerów psychologicznych. Ciekawy styl Alex Dahl sprawia, że czytelnik pragnie wejść do świata bohaterów i razem z nimi przeżywać emocje i odkrywać szereg tajemnic. Na przykładzie Cecilii możemy przekonać się jakie granice jest w stanie przekroczyć człowiek, aby walczyć o spokój swój i najbliższych. Czytając kolejne strony, zastanawiamy się co jest prawdą, a co tylko doskonale zbudowaną iluzją. Wolno tocząca się akcja daje miejsce na przemyślenia, dokładną analizę zdarzeń i zajęcie własnego stanowiska wobec przedstawionych wydarzeń.